Så här fungerar tjänsten

Fortnox är ledande i Sverige när det gäller molnbaserade redovisningssystem för små och medelstora företag. Med Fortnox som bas har vi på Digitala Byrån byggt en enkel och flexibel lösning för det mindre företagets redovisningsbehov. Vårt uppdrag är att förenkla och minimera arbetet med bokföring och redovisning för att istället kunna fokusera på att skapa ökad kontroll och lönsamhet för våra kundföretag.

Kvitton

Vid varje inköp fotograferar, scannar eller mejlar du kvittot.
Beroende på typ av köp väljer du kostnadskategori, fyller i belopp och bokför.
Du kan arbeta i både mobil- och webversionen av programmet.
Om det är ett komplicerat underlag fixar vi en koppling med leverantören, eller så bygger vi en specifik mall.
Det ska vara enkelt att göra rätt.
Vill du så fixar vi bokningen av de svåra underlagen.

inkommande fakturor

Du kan scanna eller mejla in fakturor, eller låta leverantörerna skicka direkt till systemet.
När fakturorna väl är inne tolkas  och bokförs de automatiskt.
För att betala söker du fram fakturan, betalar och bokför betalningen.

Väljer du vår betaltjänst så slipper du arbetet med betalningar också.

fakturering          

Fakturor skapar du enkelt i systemet. När du skickat fakturan till din kund är det bara att vänta på inbetalningen.
Vi fixar bokföringen, skickar eventuella påminnelser och krav och bokför betalningen när den kommer in.

hur går det?

Du kan när som helst gå in och se hur det går för företaget. Titta på hur försäljningen går jämfört med budget och följa utvecklingen av valda nyckeltal. 
Vid varje månads slut skickar vi ut månadens rapport och varje kvartal får du en djupare analys och förslag till åtgärder. Vid behov kopplar vi upp ett onlinemöte för att diskutera bästa vägen framåt.